fredag 9 januari 2015

Fredag = Memory lane


Fredag, så efterlängtad efter tre intensiva dagar på jobb. Mormor har precis hämtat pojkarna för en helg med tåg och konserthus. Och helt plötsligt slog det mig vad tyst det blir i huset när jag är ensam i det. Så jag rotade bland våra CD-skivor och hittade denna. Hur underbart!?!?

Musik från när jag var sisådär 12-14 år och lagom hormonig. På den tiden tränade jag ganska mycket gymnastik, och i hallen var det ständigt musik på. En skiva fylld med härligt gungig musik som väcker minnen och känns tryggt. Jag kommer på mig själv att tänka "stömmar" och att den där låten är en riktig trampetlåt. Dte är nästan så jag känna doften av kamelullsmattorna och plintarna med skinnlock. 

Om det inte hade varit för att jag fortfarande har ont i handleden efter operationen hade jag tusen ställt mig på händerna. Upp och ner. 

Musik och minnnen
A trip down memory lane. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar