söndag 18 januari 2015

Söndag = Böcker

Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp



Så, nu har jag tagit tag i det där med böcker. Jag känner att jag behöver läsa lite. Bra böcker. Som gör att man blir glad och får skratta lite. Inte deckare med mord, och annat läskigt. Det är tillräckligt läskigt att läsa tidningen just nu.... 

 Så efter lång eftertanke blev det två böcker. "Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp" och "En fransk curry : 100 steg från Bombay till Paris".  Fakiren låter som en galen bok. Och En fransk curry har ju filmatiserats och fått rosor. Det bådar gott. 

Så jag ser framför mig att jag sitter under en filt i soffan, dricker te och småskrattar för mig själv. 
För nu är det nästan vår, och jag borde bli piggare.
Och blir jag piggare, så slipper jag vakna av att jag tappar en tung bok i huvudet. 


En fransk curry : 100 steg från Bombay till Paris

 

6 kommentarer:

  1. Här försöker jag också läsa lite bok men det blir bara en stund på kvällarna innan jag ska sova... Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är att jag somnat när jag läst, sen kommer jag inte ihåg vad jag läst... och så slutar det med att jag läser samma sida sjuttioelva gånger.... Hoppas på lite ork och att böckerna är så roliga att jag inte vill somna.

      Radera
  2. Det finns väl inget skönare än att riktigt dyka ner i en bra bok.......Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det är ju det där med bra bok för rätt sinnesstämning. Har höga förhoppningar till dessa.

      Radera
  3. Svar
    1. Jag med, nu hoppas jag bara orken kommer så jag kan försvinna in mellan raderna :)

      Radera