söndag 25 januari 2015

Söndag = Finns det skuggor...


Finns det skuggor, finns det sol. Och idag fanns det sol. Både ute och inne. 

Vi har haft en fin söndag familjen. Frukost i lugnt tempo med hempressad jos, innebandy, lunch på restaurang, utelek och ett otal omgångar med "Diamanten". Och ätit efterrätt såklart!

Herr R fick vara med på innebandyn idag. Han och mannen i mitt liv lirade lite på sidan av. Och han han talang den unge herren. Det kan till och med jag se. Han är rolig nu vår treåring. Han tanker och pratar massor. Han har bestämt sig för att allt går att uppfinna, bara man har dem där verktygen man behöver för att just uppfinna. Och sen har han konstaterat att han ska bli pappa när han blir stor, för han är kille, och få hår på benen. 

Nu sover herrarna i sina sängar. Och vi vuxna väntar på att bastun ska bli varm. För det är ju söndag, och söndagar avslutas alltid med bastu med mannen i mitt liv. Han, mannen, som jag älskar mer än någon kan förstå. 

2 kommentarer:

  1. Det där med skuggor är ganska häftigt tycker jag faktiskt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det där med skuggor är ganska häftigt tycker jag faktiskt. Kram Anette

    SvaraRadera