torsdag 19 september 2013

Torsdag = Halv-VAB


Vi funderade på om lilla R skulle få gå till dagis idag. Men när han bröt ihop över gröten i morse och hostade som en borstbindare, så tog vi beslutet att han fick vara hemma idag med.  För sjuk för dagis, för frisk för att vara hemma.  Rösten har i alla fall nästan helt kommit tillbaka. Även om den är hes.  Jag ska dock få jobba kväll i kväll. Efter lite logistiskt planerande kom vi fram till att jag kan vara på jobb klockan 17. Så skönt! Min sjuksköterskehjärna ska få användas, och det känns behövligt. Den har fått mersmak nu när den väl kommit igång.

Nu på morgonen har vi suttit i soffan och mysit. Och så har lilla R lekt med vatten när jag pratade i telefon med bästa C. Hur kul kan det vara med ett decilitermått och en plastmugg. Jo MYCKET roligt om man liten R.

Nu åkte bondgården och alla djuren fram. Och där fick jag en Tomblibo i knät. Dags att leka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar