måndag 9 september 2013

Måndag = Sova säng

I natt var vi alla fyra i sängen. Föräldrarna på kanterna och barnen i mitten. Det verkar dock som om alla har sovit förvånansvärt bra. Jag har bara varit "vaken" två vändor och pappa J säger att han vaknade nån gång.

Nu sitter killarna i soffan och vaknar. Pappan springer runt och packar det sista. Han ska till utlandet och kommer inte hem för ens på onsdag kväll. Och jag förser mig med frukost och försöker planera upp dagen i huvudet. Försöka hitta ut till stora vagen ("följ oranga skyltarna" börjar idag), lämna av barnen på dagis, köra till jobb och vara kreativ i 8 timmar, hämta barnen, hänga lekpark i 20min, gympa gympa med herr O, köra via oranga skyltarna hem, laga middag, sova säng.

Men först, innan jag gör något annat, ska jag skutta ur mjukbyxor och fleece och bli lite anständig.

God morgon på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar