söndag 1 september 2013

Söndag = Ställer klockan


I morgon ringer min klockan 05:30. Jag måste sitta i bilen senast 06:20. Bakom lämnar jag mig en föräldraledighet som har varit jobbig, men helt underbar. Jag skulle inte ha valt på något annat sätt om jag fick möjligheten till det. Nu är killarna inskolade och klara. Tillräckligt trygga på sin nya förskola för att vara där 9 timmar om dagen.  Framför mig, vid horisonten ser jag ett familjepussel, med många delar. Ett livspussel om man så vill. Jag väljer att inte göra pusslet för stort. Inte för komplicerat. Men motivet kommer att vara händelserikt och färgstarkt. Kanske något litet moln och massor av blå himmel.

Jag kan meddela att det första molnet i pusslet redan börjar ta form. Mamman har ont i halsen... Men jag gurglas med Corsidyl, dricker lite te och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar