lördag 14 september 2013

Lördag = Bloggevent med Loppi


Idag var det dax för ännu ett bloggevent med Loppi. Denna gång på temat Food&Interior. Programmet innehöll sammanfattningsvis:

En presentation av Lundby Dockhus
Det där med dockhus är nu en hel vetenskap. Man kan ladda ner tapeter från nätet, göra egna tavlor, möblemangen är otaliga osv. Och som en av konferansiererna sa "Visst är det härligt att få leka lite Gud?! Om man vill kan man ju låsa in farmor och farfar på toan och låta dem sitta där hela dagen". Jag fick en rabattkod som gäller hos lekmer på Lundbys produkter. Om ni anger koden d7PEhDb87 får ni 20% på ett köp av Lundbys produkter.

En kort panel om inredningstrender
Alla i panelen total dissade ljust och fräscht trenden, nu ska det vara om bonat, hemfixat och arvegods. En personlig, tillåtande stil med fokus på mindre slit och släng produkter. Oj, vad jag känner mig inne!

Presentation av Ramundberget
Chefskocken var där och pratade om hur de tänker kring mat och hur de bevarar mattraditioner. Den knasigaste rätten han nämnde innehöll visst både löjrom och björn. Bara det gör ju att man blir så nyfiken att man vill åka dit och testa. Skidanläggningen är inte bautastor, men de har satsat på helhet. Att alla, oavsett ålder och civiltillstånd ska finna sig till rätta och ro. Och de som presenterade var så där härligt genuina människor. Inte konstgjorda för fem öre, och det älskar jag! Mer om det i ett senare inlägg.

Och sen kom viktväktarna
Och de pratade på som vanligt. Jag är av naturen anti allt som heter dieter. Jag tror inte på det. Men damen på scen sa faktiskt något klokt. Att om man siktar på att gå ner vikt för att komma i en viss klänning till en viss dag, då är man helt fel ute.Man måste hitta anledningen till, motivet till, vad det är som gör att man vill gå ner i vikt. Det som driver en.  Och sen handlar det om att bestämma sig, på riktigt. Och när det sviktar måste man påminnna sig själv om motivet. Och inse att det handlar om en livsstilförändrig. Men dock, jag gillar inte dieter! Och även fast VV själva säger att deras modell inte är en diet så...

Efter presentationerna fick vi smaka  mat och kaffe från Ramundberget, träffa Shirly Clamp som signerade kokböcker, kika in i ett jätte stylat Lundbydockhus och fin fika på hotell Rica Stockholm. Med oss hem fick vi två kassar med olika varuprover. Mycket som jag testat innan, men även en del nytt. Roligast var renkorven från Bruksvallarnas Rökeri och Go Greens gröna ärtor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar