söndag 1 september 2013

Söndag = Kräftskiva med de tappra


Vi körde som sagt kräftskiva igår. Vi var 5 tappra familjer som bar ner stolar och bord på gatan. Vi han väll typ duka och sen började regnet. REGNET! Några gav upp och gick in, men vi trotsade vädergudarna och satt kvar ute. Det var ju sommar för tusan. Med hjälp av parasoll och paraplyer höll vi oss något så när torra. Jag satt nog mest utsatt, för jag fick tömma min tallrik från regnvatten med jämna mellanrum. Men med ett paraply nedstucket i urringningen där bak, så höll jag mig i alla fall torr, om ryggen. Och som många konstaterade, det ju varm och det blåser ju inte. Så så illa är det ju inte.

Lagom tills vi ätit klart slutade regnet. Vi satt kvar ute i ljuset av levande ljus och gatlyktor och njöt av den sista riktiga sommarkvällen. Fy tusan vad trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar