fredag 6 september 2013

Fredag = Hemmadag


Idag har vi hemmadag. Jag är ledig från jobb och då är killarna hemma lediga med mig. Tyvärr är det inte bara mys och skoj på schemat, utan även dammsugning och tvätt. Dammsugningen av nedervåningen är redan avklarad och tvättmaskin ett har precis snurrat klart och väntar på att hängas.

Killarna sysselsätter sig själva en stund. Jag hittade dem i läsfåtöljen båda två. Herr O läste Pippiboken för lilla R. Finaste bröderna.

Herr O fixade simskolan galant igår. Precis som vanligt. Vad han gjorde eller lärde sig var svårt att få reda på. Vi föräldrar får ju inte vara med, och herr O's minne är kort men gott. Lilla R var mest arg för tat vi glömde hans simring, vilket medförde att det inte blev någon vattenrutchkana för honom. Tvärarg, envisa ungen.

Jag har ont i kroppen efter fyra dagar på betonggolv. Hela baksidan känns som om den fått sig en omgång. Jag tänker positivt och ser utvecklingspotentialen i min egen kropp...

Nu ska jag hänga tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar