onsdag 11 september 2013

Onsdag = Vardagarna rullar


Igår var ... kort. Jag gjorde natt redan 19.15. Jag tog mitt huvud under armen och somnade. Så allt det där som jag hade tänkt att fixa med, tvätten, disken och mammavården, det blev inte av. Tråkigt.  Men det blir så ibland.

Idag där i mot har varit lång. Vi var på dagis först av alla barn, redan klockan 06.30. Herr O tyckte det var mysigt att få vara först. Allt blir lite lugnare, lite mysigare. Dagen började dock inte så lugnt för honom. Lilla R agerade väckarklocka vid 05:45 och körde igång en väldigt ljudlig Blixten. Varvid herr O blev mycket upprörd och bröt ut i ett "Inte nu lilla R! Jag sover!".

Jobbdagen flöt på. Barnen i Västerås håller sig friska. Vilket är bra, för på avdelningen råder någon form av skeppsbrott blandat med gömma nyckeln. Vi ska flytta hela avdelningen. Och allt ska tömmas. Inget finns där det borde, men massor finns där man minst anar. Det kommer att bli kalas bra. Till slut. Men fram tills dess så uppskattar jag och kollegorna mer än vanligt att barnen håller sig friska.

Hämta på dagis. Herr O kör runt på en cykel med lilla R ståendes bakom (HÅLL ER FRISKA FÖR TUSAN!) . Det ser osäkert ut. Men både killarna älskar det. Och när de ser mig kommer de springandes och så blir det kramkalas. En stund. För sen ska det lekas igen.

Och nu ikväll kom pappan hem från utlandet. Hejja hejja! Pojkarna och mamman njuter av att vi åter igen är fulltaliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar