måndag 9 september 2013

Måndag = I säng utan bok

Idag har jag för första gången skickat herr O i säng utan att läsa, som straff. Anledningen var att han inte skötte sig på gympan ikväll. Han var på den andra barnen och pillade, dummade sig i ledet, gjorde inte som fröken sa och var allmänt oredlig. Jag sa som det var, att jag var ledsen och besviken över hans beteende. Att jag inte vet om jag kan släppa honom till vänner när han beter sig på det viset. "Jag älskar dig herr O, men det du gjorde var MYCKET fel". När han inte lyssnade så sa jag det... Nej det blir ingen bok ikväll. Och har jag sagt det så är det bara att hålla....

Tillslut förstod han att jag besviken och arg. Och ledsen. Vi kramades, vi förlät. Herr O tog sitt straff. och lovad att vara en bra kompis och lyssna bättre på fröken.

Ont i mammamagen... ja.

Skit osså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar