tisdag 3 september 2013

Tisdag = Vardag hos oss


Lilla R är en sjusovare. vad hände? I morse sov han så länge att jag inte han att träffa honom innan jag drog till jobb. Herr O där i mot var mycket ledsen över att ingen kunde morgonmysa med honom på morgonen. Nya vanor, för båda pojkarna. 

Dagen på jobb förflöt väl. Jag har fortfarande ont i huvudet och sitter ännu fast i leran. Men det tar sig. Jag inser att jag kan mer än vad jag någonsin vågat hoppas. Och det är skönt. 

Sen hämta på dagis. Två glada killar. Herr O hade byggt sandslott och lilla R hade haft röris. Pedagogerna är imponerade av att lilla R alltid är så glad. Och att han äter allt som serveras. Inget knussel där. 

Väl hemma så lagade jag midag medans pojkarna lekte ute. Så skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut dem. Låta dem springa av sig den sista energin innan det är dax för mat och bad. 

Och nu sitter dem i badet. Herr O provar sitt cyklop och lilla R gör sitt bästa för att tömma badkaret på vatten med gammal tvålflaska. 

Vardag hos oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar