måndag 26 januari 2009

Så var det vardag igen

I fredags var jag som sagt på Come in and play. Riktigt roligt var det. Två timmar av lek, skratt, frukt och fika. Lunch blev det på Max. Vips var klockan 14.05 och jag skulle vara på jobb 15. Det blev lite stressigt. In i bilen med alla barnen, hem, hämta vagnen, bli skjutsad till J's jobb, lämna O till J, byta bil till vår bil, tuta och köra till jobb och storma in 14.58. Mycket bra planerat tycker jag. Det gäller att utnytja ALL tid som finns tillgodo.

Lördagen flöt på. Vi hann med en tru till lekparken innan jag var tvungen att åka till jobb. O låg på alla fyra och studerade snön och J bygde en snögubbe.

Igår åkte jag till jobb vid 06.30. O, J och gudfar P gick tillsamans till badhuset för den obligatoriska söndagssimningen. O hade visst trifts som fisken i vattnet. Och P hade skött sig exemplariskt enl O. När jag komhem från jobb sov O gott i vagen och jag hittade två avslagna karlar i köket. Greken fick laga middag till oss. När P hade åkt, nattade vi O och sen blev det sofan med benen i högläge. Både jag och J sov när klockan var slagen 21.

1 kommentar: