fredag 9 januari 2009

Evigheter sen

Det känns som evigheter sen, min jordenruntresa. Det var mitt största äventyr fram tills dess att O kom. Jag är så glad att jag tog mig tid och råd att åka. Det går inte en dag förbi utan att jag tänker på resan. Jag tror att resan blev så stor för mig delvis för att jag var "själv" större delen av tiden. Det var fantastisk när J mötte upp i Sydney, och ledsamt när han var tvungen att lämna mig i Darwin. När jag var själv var det som ett bevis för mig själv och andra att jag minsan kunde ta hand om mig själv, tom med på andra sidan jorden, boendes i en ryggsäck. Jag växte något enormt under resan, och min förmåga till problemlösning testades till sin spets vid flertalet av tillfällen. Jag vet inte om jag någonsin komemr att göra en liknande resa. Jag hoppas och drömmer om det. Men nästa gång vill jag inte åka själv, då vill jag ta med mig O och J.

På skolbesök på Fiji.


Grand Palace i Bangkok


Universal Studios i LA


Sydney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar