måndag 19 januari 2009

Jag funderar

O sover och jag funderar över mitt liv och min tid. När jag var på kyrkis idag träffade jag en mamma som har löst sin tid och otid på ett fantastiskt sätt. Hon inspirerade mig till att börja fundera över hur jag vill ha det. Jag försöker nu därför att skapa en plan för hur den närmaste framtiden och den lite längre fram ska se ut. De kriterier som jag tänker efter är:
  • Jag vill vara med O så mycker som möjligt
  • Jag vill jobba, men inte för mycket
  • Jag vill att när det är helg så är det familjetid och framför allt O och pappa tid
  • Jag vill göra saker som jag mår bra av. Som gör att jag känner mig duktig och att jag utvecklas.
  • Jag vill (nu kommer det, håll i hatten!!!) utnyttja alla förmåner som det finns tillgång till nu när jag fått barn.
Nu krävs det bara en plan. Och jag tror faktiskt att jag har en. Måste bara befästa den tillsammans med J.

1 kommentar:

  1. Låter smart!
    Nu har du fått en award av mig igen... Titta in på Davids sida!

    SvaraRadera