fredag 2 januari 2009

Årets sista dag i bilder

05:56 Nyvakna sen 30 min. O vet inte vad skillnaden mellan vardag och helg är, så det är bara att gå upp, oavsätt hur trött man är.


06:38 Tvätten är sorterad. O har även hunnit att få frukost och på sig kläder.


07:54 Dax att sova förmiddag.


07:55 Dax för mamman att sova förmiddag.


10:00 Jag släpar mig ur sängen. O vaknade innan mig och fick gå ner med pappan och leka lite.


10:44 Efterrättsskapande. Pannacotta för 12 personer: 1,5l grädde, 400g vitchoklad, 3 vaniljstänger, 10 blad gelatin. Blanda ihop, värm, kyl och njut!!!


11:57 Lunch. Hela familjen äter amrikanska pannkakor med hjortronsylt och grädde.


14:23 O har nu sovit middag och precis vaknat. Han springer nu runt vardagsrummsbordet. Under tiden O sova satt jag och J i varsin soffa och surfade och njöt av lugnet.


15:34 O går med sin rollator. Riktigt roligt. Han har dock inte lärt sig att svänga med den än.


18:15 Festfin! Hemma hos familjen B där det nya året skulel firas.


18:44. I väntan på maten. Mina fina pojkar!


19:34. Maten är uppäten. Vi fick laxrullar med wasabi fyllning till förrätt och tjälknöl och potatisgratäng till huvudrätt. O älskade potatisgratängen och sin macka. De vindrickande festdeltagarna hade hunnit smaka på diverse kinesiska viner och om jag inte missminner hade vi även hunnit att skåla i champang en vända med.


19:36. En mätt och ganska trött O. Han somnade vid 20.30 och sov sen gott i sin vagn.


20:33 Prinsessorna i huset underhåller sig själva. De var helt fantastiska hela kvällen.


21:07 Efterrätt!!! Helt himmelska! Serverades med limemarinerade bär. Farbror P tog mycket, så han skulle klara sig ända fram till sommaren.


22:49 Nu har det även smakats på den kinesiska brännvinet. Jag luktade på det och det räckte för mig. Det luktade ostädat medicinrum. På bilden ser ni pappa B, gudfar P och gubbe F.


00:05 Efter viss förvirring angående vad klockan var så gick vi ut strax efter tolvslaget. Det var kallt som attans. Inga raketer sköts.


00:18 O har vaknat och firar det nya året med oss.


00:29 O och gudföräldrarna. Ansvarstagande personer som vaktade O när jag var ute och tittade på de obefintliga raketerna.


00:32 Pojkarna på festen. Jag ser en som i alla fall är nykter.


01:49 Korv på Shell i Västerås. Enligt P var det räddningen dagen efter.

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en kväll att minnas! :D Hur skoj som helst hade vi!

    SvaraRadera