torsdag 28 augusti 2014

Torsdag = Arla morgon


Jag somnade innan 21 igår. Precis vad min trötta och semisjuka kropp behövde. När jag nu vaknade på morgonen hade förkylningen slagit till med full kraft och näsan är däpt.  Men jag tycker det är bra. Då har skiten brutit ut och  nu kan det äntligen bli bättre. 

Denna arla morgon går åt till att förbereda inför städ som kommer idag. Rätt sak sak till rätt plats och helst ska dem curlas lite å de hinner så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Så när frukosten är uppäten ska köket, som är det jobbigaste att förbereda för städ, så sig en omgång.  Just nu är det fult med disk på bänken, ren disk i maskinen, pappershögar, och en massa smått och gott på bänkarna.

Men jag röjer med glädje, för när jag kommer hem kommer det lukta såpa i hela huset. 
Och det är värt vart ända röj och öre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar