lördag 23 augusti 2014

Lördag = VasaStaffetten,... nästan i alla fall


Idag är Vasaloppsspåret fyllt av löpare. Vasastaffeten går av stapeln. Jag hade gärna varit där och sprungit jag med, men av olika anledningar så blev det tyvärr inte så. Men jag vill vara delaktig i alla fall. Liksom dra mitt strå till stacken, lite på distans. 

Så jag snörde på mig mina skor, låtsades att jag skulle springa en sträcka på sisådär milen, växlade med Molgan, och sprang. Framför mig, som harar, hade jag ett helt gäng av människor som jag vet springer den verkliga stafetten. De drog mig runt. Och min målbild var att växla över till någon av alla dessa löpare.

Efter 9600m och 53:58min gick jag i mål. Med blödande skavsår och lätt ont i en ljumske. 
Nästan som på riktigt.

Nepp, nu ska jag in i duschen och sen ska grillen tändas.

Helg är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar