tisdag 5 augusti 2014

Tisdag = Förbannade oansvariga föräldrar

Jag blir så in i skogen arg på oansvariga föräldrar. Ingen är det med flit, jag vet. Alla tror sig göra sitt bästa. Men när det gäller vatten och barn tycker jag att både media och samhället har varit rätt duktiga på att informera om farorna den här sommaren.

Igår drog jag upp en pojke ur vattnet. Sisådår fyra år. Han trodde att han bottnad och hoppade i. Jag få upp han på bryggan och han skar av rädsla. Pappan kommer springande och skäller sedan ut pojken.
HALLÅ!
Jag ville skrik till pappan att det är hans förbannade skyldighet att se efter sina barn, och att han enbart hade tur att jag såg vad som hände.
Om jag fick ett tack?
Såklart inte....
Men jag räddade ett barn från att drunkna, och det räcker för pojken.


Det läskigast i det hela är nog att den där pappan inte insåg allvarlighetsgraden av det hela. Han insåg inte att han faktiskt skulle ha kunna skicka sin son upp till molnen igår. 

1 kommentar:

  1. Grattis Gumman på din å Fi's dag!!!

    Skönt du var nära och synd att inte Pappan fick sej en rejäl åthutning och
    för pojken är de säkert en Ängel å hoppas nu bara inte rädslan förstör hans
    framtid som simmare!
    Minns när Tjejligan var små hur det gällde ha koll innan de kunde simma.
    Bamsekram från E-L

    SvaraRadera