fredag 22 augusti 2014

Fredag = Helg, ett begrepp


Fredag! Vilken grej. Jag älskar fredagar. Lugnare tempo på jobb, eller högre om jag har en massa högar som legat och jäst under veckan. Avskyr högar! Hela två dagar med familjetid. Den säkra ledigheten, ingen som ringer och hör om man kan komma in och jobba. Förväntnigarna hos barnen.

Helg, det har snabbt blivit ett begrepp här hemma. Herr O har anammat det fullt ut och börjar ladda för den redan på torsdagen.

Jag börjar dagen med en runda i skogen, en kortare variant då jag anar en förskylning... Har även startat en tvättmaskin och klämt i mig frukost. Sen ska den långsamma oxen in i i ugnen innan jag beger mig av, så den hinner bli klar lagom till jag kommer hem igen.

Helg... det ska firas det!

(Och det låååånga håret borde verkligen klippas....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar