söndag 3 augusti 2014

Söndag = Fira


Jag fick den finaste av födelsedagspresenter av mina föräldrar när jag fyllde tre. Jag förstod det inte själv då, men idag kan ingen toppa det.

Det systra mi jag pratar om så klart. Denna genomkloka och envisa varelse som är något av det ödmjukaste som vandrat på denna jord. Vi firade födelsedag idag. Av praktiska själ. Jag jobbar på tisdag och hon bor i Stora staden.

Jag gjorde det enkelt. Köpte en bricka med gottiheter från ICA, och en faslig massa godricka. Mamma och pojkarna gjorde tårta. Och sen datt vi i skuggan och sa saker som "Jag borde inte klaga, men just nu är det faktiskt lite för varmt".  Sen pyttade vi i Stormormor massor med vatten. Gammeldamen är ju den av oss som faktiskt lider mest av hettan. Och hon suckade högt när en den ena en den andra fyllde åp hennes vattenglas. Men hon, att vi gör det av omtanke, även om vi kanske överdoserade en smula.

Och så öppnade vi paket såklart. Fina presenter, inhandlade med eftertänksamhet. Sånt gillar jag.

Men på tisdag hoppas jag på att bli firad igen. Av lilla familjen. Och tills dess ska jag fundera över var jag bäst placerar denna. För en sån ska födelsedagspengar gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar