söndag 10 augusti 2014

Söndag = En helg

Så har sista helgen innan skola och dagis passerat. Imorgon drar det igång. Herr O ska till skolan och lilla R ska till en ny avdelning på förskolan.  Men det är imorgon.  Det är fortfarande helg.



Denna helgen har passerat i lugnets tecken. Jag jobbade halvdag i fredags, så helgen har känts extra lång.  Tänk att några få timmar kan göra så mycket. När jag kom hem i fredags josade jag lite till mellis, för att väga upp för dem där köpebullarna. Det är kul det där med josmaskinen. Ibland blir det gott, och ibland blir det spännande.


Killarna har lekt en hel del med varandra. Jag vet inte alltid vad dem leker. Men så länge dem är glada är jag glad. Ibland leker dem bredvid varandra och ibland med varandra.  Den här helgen har det varit en hel del lek med granntjejerna med. De är det närmaste döttrar jag någonsin kommer att komma.



Och sen har vi skördat! Potatis har vi så vi klarar oss ett tag. Lilla R hjälper gärna till att både plocka och tvätta. Det är skoj att se hur självklart det är för honom att potatis faktiskt växer i jorden. Vi har även skördat vår fösta gurka, sallad och tomater.  Och morötter. I alla dess färger. Djupt där inne bor det nog en odlare i mig i alla fall.



Sen har vi njutit. Av att bara vara. Varit i stan en vända för att köpa ryggsäck åt herr O.  Jag har fått cykla i skogen, vi har promenerat. Och vi har grillat.  Sommaren hänger sig kvar, och vi i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar