lördag 2 augusti 2014

Lördag = BIC kids


 Jag blev utvald av Buzzador att prova BIC's Leanersortiment. Hem kom en låda fylld med pennor som ska vara speciellt utformade för den lilla handen som precis ska till att lära sig att skriva. Det är en kulspetspenna, stiftpenna och en hederlig blyertspenna.

Herr O slängde sig såklart över paketet och villa prova allt, helst samtidigt. Med några få korta instruktioner om hur pennan fungerade och hur han skulle hålla, den gula linjen mellan tumme och pek, och sen var han igång.  Och jag, de fungerade ungefär som en vanlig penna, med den skilnaden att det var enklare för herr O att behålla greppet, Han glad inte runt på pennan.

Sen kom kompisen över hem, och även han var sugen på att prova. Så fram med papper och pennorna, och se, han gillade dem också. Och helt uppenbart fungerar dem väl både för höger och vänsterhänta. 

Jag hade aldrig köpt pennorna om jag inte fått testa dem först. men nu när jag sett var dem går för, och hur bra herr O behåller greppet, kan jag tänka mig att köpa hem fler. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar