söndag 17 augusti 2014

Söndag = E det sant?!




Okej, jag har en ny ovana. Att springa, eller att försöka röra mig fortare än att gå. de senaste veckorna har jag sprungit innan jobb. Tiderna man gör på morgonen, vid 05 innan frukost är allt annat än storstilade. Men jag har sett det som ett sätt att samla ihop dagens steg.

Och idag stack jag ut efter frukost. Mitt mål var milen. Jag har inte sprungit en mil sedan tjejmilen 2002. Och den milen  minns jag  med skräck. Träningsvärken var hemsk. Men idag var alltså ändå målet milen. Tiden var inte viktig, sträckan var målet.

Jag nådde inte milen, men så nära så nära. Men jag lyckades skrapa ihop 9,5km på, hör och häpna, 53 min och 40s !!! 5.40min/km!!!

Jag kan knappt tro att det är sant. Nått måste ha gått fel... eller är det kanske mina nya dunderskor.

5.40min/km... den kan jag leva på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar