tisdag 20 augusti 2013

Tisdag = Snöblomma och den hemliga solfjädern

Snöblomma och den hemliga solfjädern

Jag har precis läst klar "Snöblomma och den hemliga solfjädern" av Lisa See.  Jag klämde den under de intensivaste av inskolningsdagarna av lilla R. Behövde ha något att göra medans jag bara satt. 

Det är en varm bok om kärlek mellan kvinnor i Kina under 1800-talets början till slut. En bok om sökandet och rädslan för kärlek. Och betydelsen  av villkorslös kärlek. Och om svek och förlåtelse. Och om hur små missförstånd kan få förödande följder. Även fast handlingen är långt i från mig i både tid och plats, så finns det ett rum som jag delar med berättelsen. Den berör och får mig att tänka efter. 

Jag gillade boken. Den lärde mig något. Öppnade en kunskapslucka till. en bok som definitivt är värd att läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar