söndag 11 augusti 2013

Söndag = För att i morgon är det måndag


Imorgon är det måndag. Så det betyder att det idag är söndag.

Dagen har gått åt till att städa bilarna. De har närmast varit en sanitär olägnhet de där vrålåken. Men nu så är de sanerade och redo att möta en ny höst. Sen har vi lekt med såpbubbelmaskinen som herr O fick i födelsedagspresent i vintras. Först nu kom jag på att den fanns och att det faktiskt skulle vara skoj att leka med den ute. Sen har jag tvättat av fasaden på huset. Och ätit en fantastiskt gos lax till middag.  Bastun sår nu på uppvärmning, det är ju trots allt söndag.

Och i morgon börjar inskolningen för lilla R. Eller inskolning och inskolning. Vi ska dit för ett samtal med pedagogerna. Alltså lägga upp en gemensam plan. Herr O för följa med han med. Jag tänker att han kan kampera en liten stund på sin avdelning under tiden vi mötar. Förberedelser då? Jo vi har tagit fram reservHugo. Han ska få bo på dagis. Jag har märkt upp nappar, beställt tyglappar med namn och kontrollerat att det finns stövlar. Det är väl det. Resten kommer gå av bara farten tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar