tisdag 6 augusti 2013

Tisdag = Min trädgård


Det här med trädgård. Jag har aldrig varit någon trädgårdsmänniska, och skulle väll inte kalla mig för det nu heller.  Jag har inga gröna fingrar, utan får kämpa med att försöka förstå vad växterna vill ha. Ibland fattar jag, ibland inte.

Men något jag har lyckats med i år, och som jag är mycket stolt över, är mina stockrosor på framsidan. De har jag själv drivit upp från frö tidigt i våras, skolat om, flyttat ut i växthuset och sedan vidare ut i rabatten. Jag har lyckats att få några av plantorna att blomma år ett, vilket annars inte är logiskt med tanke på att stockrosor är tvååriga. Men tusan, jag gjorde det! Tur eller skicklighet spelar ingen roll.  Och sen har vi solrosorna, som har vuxit sig över två meter höga. Tjolahopp!

Det är underbart när man lyckas. Nu ska här samlar fröer så jag kan förodla nästa vår med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar