onsdag 21 augusti 2013

Onsdag = Lilla R's dag



Lilla R blev ledsen när jag lämnade honom, idag med. Idag var han ledsen längre än igår. Fröken B kom till undsättning, och snart var även fröken J på plats. Vi vinkade genom fönstret. Slängde pussar. Och jag önskade att han skulle få en underbar dag.

De var visst i skogen idag. Alla barnen, 12st, under två år. Det är en bedrift. Det fanns visst blåbär i skogen. Så lilla R hade mumsat som alltid. Visat sitt sanna jag. Sen blev det lunch inne. Med pizzasallad. Och vila. Lilla R sov visst bara 45min. Lite i minsta laget faktiskt.

Pappa J hämtade en strålande glad kille. Här hemma har han varit kramig och närhetssöknade. En kombination av närhetsbrist och trötthet tolkar jag det som. Det räcker med 5 timmar för lilla R just nu. Det är nog precis lagom. Just nu. Efter fyra pannkakor med jordgubbar till middag, lite Stora maskiner och ännu fler kramar, sover nu lilla R i sin säng. Och klockan slog just 18:44.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar