onsdag 7 augusti 2013

Onsdag = Aktinisk Keratos

Det flagar på min näsa. ett flagande som inte riktigt vill försvinna. Jag smörjer och smörjer. Låter bli att smöra. Tvättar, vårdar och försummar. Inget har hjälpt. Så jag gick till doktorn. Med min näsa. Det kändes lite fåfängt på något sätt. Klart att jag visste att den där näsans problem hade ett samband med frekvent pormaskeklämmande och sol. Men som sagt, näsan fick gå till doktorn. Aktinisk keratos blev domen. En mycket mild variant. Så med lite bannor om att ALLTID använda solskyddfaktor 50 (På morgonen, 30min innan man går ut och påfyllning minst två gånger under dagen... och mer om man badar...) och keps så blev jag iväg släppt. Med ett recept på en kräm som ger sårig näsa och kostar skjortan. Menmen, jag gjorde det. Jag tog mig själv på allvar. Tog tag i saken innan det blev försent. Så nu ska jag länsa sparkontot och köpa mig en svindyr kräm och en keps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar