onsdag 14 augusti 2013

Onsdag = Inskolning


Nu kör vi full fart på inskolning av båda herr O och lilla R.

Lilla R har idag klarat av dag två. Nu somnar han själv tillsammans med en pedagog, leker med pedagogerna och barnen på gården, blir tröstad av pedagog när han gjort sig illa. Och bredvid sitter jag, undangömd i ett hörn och bara njuter av att se min unge trivas som fisken i vattnet. Se att han litar helt fullt på sig själv och sin förmåga. Och litar helt på att de vuxna som mamma har godkänt, det är bra vuxna. Det är fantastiskt att se min skapelse! Och det känns så rätt. Trygga och stabila pedagoger som verkligen brinner för sitt jobb. De har flera gånger spontant sagt att "Jag har världens bästa jobb". Och med den inställningen kan det knappast bli galet.  Lilla R spenderade 30 min på förmiddagen med att åka en liten kasebana inne. det var det roligaste som fanns i hans lilla värld. och när det sedan blev samling valde han ekorren ur sångkorgen, idag igen. Och så satt han still under hela fruktstunden.

Herr O har idag kört dag ett i femårsgruppen. Han är helnöjd. Kulbanan fanns kvar. Och tur var väl det. tyvärr kände han ingen annan av de 19 barnen i gruppen. Men det löser sig nog med tiden. Det går väl knappast att undvika att lära känna någon när man spenderar en 40 timmar i veckan tillsammans. Han hade lärt sig att göra fart själv i gungan idag. Eller han kanske insåg att om han skulle ha någon fart så fick han göra den själv. Så nu gungas det en del kan jag tänka mig. Imorgon skulle de visst ut i skogen. Spännande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar