söndag 25 augusti 2013

Söndag = Måndag i morgon då


Måndag i morgon. Söndag idag.

Idag åkte symaskinen fram. Jag har lagat en dunkudde, sytt i namnlappar i barnens skor och utekläder, sytt en superhjältecape till lilla R, sytt koja till våningssängen och klätt en lampskärm.Det är faktiskt rätt roligt att sy så länge maskinen gör som jag vill. Sen har jag även hunnit med att tvätt, torka och vika fyra maskiner tvätt (det gäller att passa på medans jag kan torka tvätten ute.). Oxå har dte lagats mat så klart. Och plockats i största allmänhet.

Herr O har idag byggt klart sin garagebärgare i tecniklego. Det tog honom mindre än en vecka! Och då fixade han även med motorn, så han kan tända lysena och styra gaffeln och kroken. Jag är stolt!

Osså var morfar och E här. Som en oväntad bonus på kvällen.

Måndag i morgon alltså. Med utflykt till Asköviken för herr O. Något att längta till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar