måndag 5 augusti 2013

Måndag = Födelsedag


Här är jag, 31 år gammal idag. Eller 31 år klok idag. Eller hur man nu vill se det. Ålder är relativt enligt mig. Ålder är en del av en sanning, men aldrig hela. Något som är mycket mer intressant än ålder är vad människan har gjort och upplevt. Hur den blev den den är idag. En människas historia.

Men hur som är så firar vi i alla fall den dagen vi klev på jorden. Den dagen vi blev en del av världsbefolkningen. Jag valde att fira dagen med min syster, som vanligt. Det skiljer 3år och 20min mellan våra födelsedagar, men ändå är vi födda på samma datum. Samma datum alltså, inte samma dag. Hon hade fixat med sommar lunch till oss. Vi satt ute och njöt av värmen i skuggan och tittade på när pojkarna lekte i lekparken. Hela familjen var där. Mamma, pappa, mormor, bror, svägerska, syster, min älskade och sönerna. De människor som gör att jag känner mig hel. De människor som är med och skapar min historia.

Presenter blev det såklart. En visseljohanna, en karaff, tre vinglas line, ett halvt längdåkningspaket, ljus, choklad, badskum, biljett till stadsteatern, smurf och en ny kamera som jag ska forska i vilken jag vill ha.  Och blommor från mormors trädgård. Som doftar sommar och trygghet.  Och scones till frukost, bakade med kärlek av männen i mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar