torsdag 14 februari 2013

Torsdag = Terapi




När jag har varit instängd med familjen under en vecka eller mer så är det rätt skönt med lite mammaterapi. Åka till ICA, ta kvällsfika med grannarna och plantera. Det är något speciellt med blommor. Hade varit sommar hade jag gått ut och ryckt ogräs bara för att få en andningspaus. Men då gräsmattan ligger under 20cm snö så är det högst oaktuellt. Så jag gör så gått jag kan här inne.

Ikväll ska jag nog plantera stockrosor. Eller förså som det visst heter. Har köpt mig ett sånt där  plastväxthus på ICA där jag har fått för mig att mina rosor ska väckas till liv. Vi får se hur det går med det.

Och ICA blir det i em. Pappa J behöver proviva. Om jag hade vetat om hur segdragen den här maghistorian skulle bli hade jag köpt aktier i bolaget som gör proviva... de borde vinstvarna vilken dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar