torsdag 14 februari 2013

Torsdag = Sjukstugan då


Barnen är relativt friska. Tack för det! Men pappan är fortfarande knasig i magen. I natt var han visst uppe och härjade. Han jobbar dock hemifrån. Nära till toan och möjlighet att ligga ner och telefonmöta. Praktiskt!

Herr O börjar bli rastlös. Inte riktigt på banan dock. Klagar över  ont i huvudet av och till. Lilla R är FRISK! Med allt vad det innebär.

Och jag då. Jo ibland känns det som om jag ligger på gränsen till vad jag orkar. Jag blir korthuggen och grinig. Rastlös jag med. Men det är bara att stå ut. Laga maten, tvätta tvätten, plocka, damsuga, leka, dricka kaffe på språng... Imorgon blir det lite bättre. Om jag vill ha hjälp. Ja gärna. Någon får gärna knacka på dörren med lagad mat för tre dagar, städa av huset och servera kaffe, så jag kan vara med barnen utan att fundera kring kringevenemangen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar