söndag 17 februari 2013

Söndag = Bröder


Bröderna i morse. Herr O läser "Max Lampa" för lilla R. Eller läser, han kan boken utantill herr O.

Lilla R slog till och vaknade 05.14 i morse. Han var jättevaken på en gång och skulle minsann inte mysa. Nej, han skulle titta på Igge. Så det var bara att gå upp, slå igång datorn och leta reda på Igge. Jag var trött! Mycket trött! Jag övervägde starkt att dra ut spjälsängen till datorn så han kunde sitta i den och titta, så jag fick sova vidare. När han sett cirka 5 min hoppade han ner på golvet och började ropa på herr O. Han letade och ropade. Som tur var så sov herr O vidare, bakom sin stängda dörr.

Så en tidig start alltså. Så fort herr O vaknade vid 06 så skulle han städa. Jag hade lovat att han skulle få våttorka sitt golv på morgonen eftersom att jag tyckte att det var lite sent att göra det igår kväll efter damsugandet. Jag lyckades förhala det fram till efter frukosten, vid 07. Sen var det bara att tömma golvet i rummet och börja skura. Det ena ledde till det andra och vips så var hela ovanvångien damsugen och våttorkad, helt oplanerat.

Sen blev det en tur till IKEA. Klockan 10.00 stod vi där, och tur var väll det. För 10.10 var det fullt på småland. Det shoppades en ludde, en lampa, klädsel till fåtöljen, förvaring och en massa bra att ha. Det blev även en del shoppat inne i shoppingcentret. Framför allt födelsedagspresenter till en viss "snart-femåring".

På kvällen lockade jag herr O med att "Om du plockar ihop i vardagsrummet så kan du få våttorka sen". Och se det funkade. Han plockade ihop, pappa J damsög och vips så var golvet torkat. Och hej så var även köket, hallen och tvättstugan rengjorda. Underbart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar