onsdag 6 februari 2013

Onsdag = sjuklingen


Lilla R fick ju feber i igår. Och på vägen hem från dagis så slår han till och kräks.
"Mamma, han hostar så det kommer upp!" hör jag herr O säga.
Kräk på hela lilla R och i hela stolen och på Hugo. Jag ser framför mig hur lilla R nu skulle kaskadkräkas i flera dygn. Jag så framför mig hur vi alla sen skulle ligga och kräkas om vart andra.

Nu blev det som tur var inte så, än. Det var den kräkan och sen inte mer. Men lilla R är loj. Han vill inte äta. Dricker mycketmycketmycket sparsamt. Vätskeersättning funkar inte, saft, frukt på påse eller vatten funkar knappt. Digestivekex och liiiite ris gick visst i i alla fall.

Sen var det sorg här hemma när Hugo var tvungen att åka på SPA i tvättmaskinen. Lilla R var förtvivlad, och det var knappt att ersättningshunden Hedvig dög.  Livet blev lite lättare, för alla, när Hugo hade fått sin pälst tvagad och torkad och kunde komma ut till lilla R igen.

I natt steg febern. Han var som en liten kamin. Vi fick gå upp vid 03, titta lite Igge och ta alvedon för att sedan kunna sova i 45min stötar igen.

Herr O har varit orolig i natt han med. Ingen feber eller dylikt, men pappa J hade visst varit inne två vändor till honom. Så vi är lite sega i dag. Pappa J med. Lilla r är väll piggare idag än igår. Han har ifs alvedon i sig fortfarande, så jag kanske inte ska ropa hej än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar