söndag 10 februari 2013

Söndag = Nere för räkning

Så är familjen nere för räkning. Nu har även herr O kronakt  Han klagade på ont i huvudet i morse. Jag lyckades få i honom frukost. Och nu för en stund sen tyckte jag det var misstänksamt tyst på ovanvåningen. Herr O hade självmant gått och lagt si i sin säng under täcket. Lilla vän! Pappa J är helt utslagen. Han har tok ont i magen och ligger och ojjar sig, antagligen precis samma som lilla R har dragits med i 5 dagar. Jag har ont i kroppen. Det känns som om jag har täningverk precis över allt. Vilket är osmickrande då jag har rört mig mindre än någonsin de senaste dygnen. Lägg sen till huvudverk och en smula feber.  Denna influensa är inte att leka med.

Friskast just nu är lilla R... yrvädret.

Tur att man har fantastiska grannar som kan tänka sig att svänga förbi ICA åt oss. Nu får vi i alla fall hem livsnödvändigtheter som bananer, frukt på påse och proviva dryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar