fredag 8 februari 2013

Fredag = Tackar


Då är det fredag, och jag tackar för det. I morse vaknade jag med en olustkänsla i hela kroppen. Magen gjorde uppror och det kändes som om feber var på gång. Jag var säker på att jag fått kräksjuka. Men nu, några timmar senare känns det tack och lov bättre.

Lilla R har dock inte repat sig än. Han ha ringen aptit alls. Idag har han tagit tre myrtuggor smörgås, en smula digestive kex och med våld fick jag i två skedar havregrynsgröt. Normalt vid den här tiden på dygnet har lilla R nästan ätit oss ur huset... Tack och lov så dricker han vatten i alla fall. det är typ det ända han dricker. Helt plötsligt har han blivit kräsen.

Herr O är hemma med idag. Det är ju fredag. Just nu leker han med briotåget och sin figur Laser. Det gäller att passa på medans lillebror (marodören av tågbana) sover. Ibland hör man ett "Mamma, visst är jag rolig" och jag kan inte annat än att hålla med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar