fredag 22 februari 2013

Fredag = barnfritt

Så var det fredag. Jag lämnade två glada killar hos mormor igår. Lilla R rusade in och hade knappt tid att säga hej då. Han sklle leka med köket, trycka knappar och hälsa på kurre. Herr O bara försvan, jag vet inte bad han gjorde.

Jag åkte vidare till jobb. Där min dator behövde två timmars grooming för att över huvudtaget vilja samarbeta. Men nu så funkar den. Jag stängde in mig på mitt rum i 5 timmar, åt lunch framför datorn och körde järnet. Så nu har jag i alla fall en bild över läget.  Jag älskar att strukturera, det är verkligen min grej.

Sen blev det soffan och TV innan J kom hem. Vi åt middag och somnade. Det är jobbigt att vara barnfri.

Idag ska jag iväg och jobba ett par timmar till. Ska bli skoj. Sen är det ju som sagt fredag, en barn fri sådan. Det ska firas med fredagsbastu och middag, här hemma så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar