måndag 18 januari 2016

Måndag = Bubblig helg


Vilken helg. Pappan åkte skidor i Vemdalen, och vi andra kamperade hos mormor. Eller ja, lillebror började med en natt hos moster och katterna. Men helgen höll på att inte få fart alls. När vi skulle åka iväg och hämta storebror, för att sedan dra vidare enligt tidsplanen, så startade inte bilen. den bara hostade och hostade och sen bara va.... Lätt panik! Tur att det finns grannar som jobbar hemifrån och kan tänka sig att hjälpa till att kickstarta en grinig diselbil...

Men vi kom alltså iväg. Och skönt var det. Jag lämnade av storebror på mormors jobb och jag och lillebror drog vidare till Stockholm och moster. Vi tog pendeln in jag och lillebror. Och när vi kom till Barkarby deklarerade han högt och tydligt att "Barkarby är min äääälsklingsstation! Har finns så många byggjobbarmaskiner".  Vi han med en fika på Systrarna Voltaire på Åhléns innan moster kom förbi för att ta med sig lillebror på äventyr. 

Själv blev jag lite ställd. Själv i stora staden. Vad hittar man på. Jag gick en tur i butiker, fyndade lite träningskläder och sen åkte jag hem igen. Med ett tåg som bara var 8 min försenat. Det är storstilat tycker jag.  Den griniga bilen startade på en gång, och jag åkte hem till mormor. Soffan hägrade. 

Hemma hos mormor åt vi, spelade spel (storebror utklassade mig i "sänka skepp"), badade badhus, byggde lego, kastade ut gran, läste böcker, drack te och hade legorymdskeppsrace. Och så blåste vi såpbubblor såklart. Isbubblor. Tänk att något så enkelt kan vara så roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar