tisdag 9 februari 2016

Tisdag = Trädgårdsplaner


Tiden flyger fram. Fylls med jobb, VAB, vardagspussel och snor. Guldkant i form av dop och badhus deluxe med släkt. Träningen har helt uteblivit de senaste två veckorna. Kroppen har inte riktigt velat. Men nu känns det som om jag är på gång. Jag kan till och med längta efter att få sticka ut och springa lite på barmark i dagsljus. Det var ju inte igår om man säger så...

Och så kliar det i mina trädgårdsfingrar.  Jag vill bygga, plantera, de det spira och rycka ogräs.  Jag planerar baksidan just nu. Sitter med en riktigt fancy linjal och ritar skalenliga sträck. Jag har givit upp tanken på glashus till förmån för cykelskjul, utekök, planeringsbord, altan, spaljerer och pergola. Jag vill planera klätterrosor, klematisar, klätterhortensia och träd. Jag vill skapa rum och en känsla av att ute är mer än bara en grön gräsmatta. 

Mitt "lilla projekt" innefattar en hel del konstruktion. Jag inser att detta kommer att ta tid. Men har vi väntat med att äns börja i 6år, så tror jag att vi överlever att det tar lite tid. Bara vi har en plan, och kommer igång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar