måndag 15 februari 2016

Måndag = Barnen målar



Vi har en vägg här hemma. Fylld av barnens konstverk. Målade på canvas. Jag köper en canvas en till två gånger per år och låter dem måla vad dem vill. Sen åker tavlorna upp på konstväggen. Det är några tavlor, inte jättemånga. Men några. Och de kommer att hänga där för alltid. 

Så ikväll var det dax för killarna att måla nya tavlor. Storebror målade en solros och sig själv, en blå himmel med fåglar och en sol. Lillebror målade huset med altan, en pappa som var på vinden och en mamma som stod på nedervåningen bredvid ytterdörren.  Nu väntar jag bara på att tavlorna ska torka så jag kan skriva på baksidan vad dem har målat. så det blir en historia. 

Annars så är jag sjukskriven själv här hemma. Influensan säger det runt om kring mig. Men jag tycker att "så fruktansvärt illa är det inte". Alltså, jag föreställer mig att influensan är mycket värre än feber och huvudverk.  Vad det än har varit så har det blivit bättre i alla fall.  Jag blir hemma i morgon med, men sen kör jag all in på jobb. Jag har ju tre dagars jobb att jobba ikapp. 

Så lite konst 
på en måndag
med en småfebrig mor
vår vardag just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar