lördag 20 februari 2016

Lördag = Precis perfekt


Det össnöar ute. ÖSSNÖAR! Jag hade lite vårkänslor på förmiddagen och bestämde mig för att kalka gräsmattan. Så jag ut och slängde ut 25kg kalk på det tunna snötäcket som låg. Allt för att göra livet lite svårare för mossan i sommar. Och så tänkte jag att det var bra att jag han ha ut kalket innan snön hann smälta.... inte anade jag att det skulle komma mer snö, så snart...

Aja, jag tog i alla fall in planeringsjorden i garaget så den kan tina, så jag kan planera om mina pelargonsticklingar. För det må komma hur mycket snö det vill. Jag tänker i alla fall börja påta i jorden här inne. Så frön och plantera sticklingar. 

Annars rullar lördagen på i sakta mak. Jag har hunnit jogga/gå en sväng i skogen, baka muffins inför polspelet imorgon, ta hand om trädgården, tvätta, barnen har knäckt pinjenötter (eller som lillebror säger, pingisnötter) i garaget, pappan bygger ett skydd till golvvärmen på ovanvåningen och så tömmer vi kylen på rester (älskar en lördag utan matlagning!). Just nu är storebror hemma hos kompis och lillebror gick och hämtade grannkompisen för att han behövde leka och bygga koja. Jag sitter med datorn i knät, en tekopp inom räckhåll och surfar inredning. 

En härlig dag är det
lördag
precis som jag vill ha den
och tänk vad mycket tid kvar på denna dag
underbarta

1 kommentar:

  1. UNDERBART!!

    DU undrade om IKEA mattan - den är super fin! Vävd, fin i mönstret, härliga färger och jag är vrål nöjd! Har fler bilder på bloggen idag!

    SvaraRadera