måndag 4 januari 2016

Måndag = Med smak av vardag


Vi myser igång med lite vardag här hemma idag. Pojkarna ska få följa med mig till jobb ett par timmar, och pappan ska sitta i telefonmöten här hemma. Och det hela känns inte helt fel. Varda är okej, speciellt när man ger den en mjukstart.

Annars är planen för dagen ganska lugn.  Jag ska ut och leta paket till någon som snart fyller år. Matkassen anländer ikväll.  Bokbussen kanske kommer. Boka simskola. Och så ska jag fika med en kär vän. 

Sen har jag en plan att jag ska springa idag. Men jag låter det bero lite beroende på hur kallt det tänker vara ikväll. Jag vill springa när det blivit mörkt. Med pannlampa och reflexväst. Men är det för kallt, då får det vara. Då blir det yogamattan och något lugnare pass för hela mig.

Så vardag light idag
Det var länge sedan sist
Med barnen på jobbet
Vardagsmässiga sysslor
Och det hela känns helt rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar