söndag 25 oktober 2015

Söndag = Överkonsumtion av te


Återigen visar sig hösten från sin bästa sida. Det är ögonbedövande vackert ute. Suger i mig av sol och värme. Jag har suttit i solen och läst ut "Folk av en annan stam" (tredje boken i Louise Boije af Gennäs trilogi). En helt fantastik bok! Har du inte läst böckerna, så är det dax nu. 

Och så har jag druckit te. I massor. Fem stora koppar har det blivit. En tanke slog mig var om man kan överkonsumera te...  men det känns förhållande vis riskfritt. Vill jag tro i alla fall. 

Sen fick vi en timme extra idag. Det hade varit fantastiskt att ta den timmen och sticka ut i skogen och springa. Men hostan hänger sig kvar. Idag har jag till och med ont i ryggen efter allt hostande. Jag får ta det varligt, och liksom känna in. Inte riktigt min grej, men vad sjutton. Jag tränar på det. 

Sol
te
och bok
jag njuter 

1 kommentar: