onsdag 21 oktober 2015

Onsdag = Trött


Det blir så, när bara mamma är hemma. Att pojkarna blir tröttare på kvällarna. Mornarna är tidigare, och eftermiddagarna blir senare.  Det bara blir så. Lägg där till en innebandyträning mellan 18-19, och man får två killar som verkligen ber om att få sova när vi kommer hem vid 19.20.  Vi glömde att borsta tänderna på storebror, men kom i håg kvällsmedicinen. Pyjamasen kom på, och de sov inom fem minuter från det att huvudet träffade kudden. 

Jag är oxå trötta. Inte mer än vanligt, men det säger egentligen inte så mycket. Jag hänger en maskin tvätt, bakar två kladdkakor, kokar mig en kopp te. Sätter mig i soffan. Och här kommer jag att sitta tills dess att teet är uppdrucket och soffan byts ut mot sängen. 

Trötta barn
Normaltrött mor
och en soffa som vill ha sällskap
Hej onsdagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar