måndag 19 oktober 2015

Måndag = Hej Hösten!


Höst, på riktigt. 

Helgen var helt fantastisk. Jag körde en kort löptur i skogen (tjoandes då älgjakten har börjat). Dofterna, färgerna och ljudet på hösten är fantastisk. För att inte tala om den höga luften. Oktober har seglat upp till toppen av listan på bästa månaden på året tror jag. 

Vi passade även på att  äta glass på altanen i solen (årets sista?). Ljuvligt! Herr R, lillebror, fick en fin present av en tjej med samma intressen som honom, traktorer och delfiner. En helt underbar t-shirt med texten Traktorförare på ryggen. Finaste tröjan enligt lillerbror. På kvällen sa han"Mamma, jag vill ha SAMMA kläder på mig imorgon, Jag lägger dem här". Bästa betyget!

Herr O, storebror, spelade sitt första poolspel i helgen. Tre matcher i Tillbergahallen.  Hela familjen var såklart med på läktaren. Lillebror, med myror i brallen, fick dock åka hem med pappa efter match två. Nu räknar man ju inte mål i poolspel, men jag vet att VIB gjorde mest, i alla tre matcher. Storebror var mycket nöjd med sin och lagets insats. Och jag tycker att det är fantastiskt roligt att sitta på läktaren och titta på. 

Och så hösten då
hög luft
förkylningar
och nytt jobb på gång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar