onsdag 28 oktober 2015

Onsdag = Försäkringskassan på toaletten


Jag ringde försäkringskassan idag. Ville fixa lite med föräldrapenningen nu när jag byter jobb. Och jag vill vara säker på att jag gör rätt. Jag vill inte sabba den SGI som jag faktiskt har jobbat ihop på att jag gör fel, när jag tror jag gör rätt. 

Hur som helst. försäkringskassan är känd för sin telefonkö. Det är på inget sätt något nytt. Jag ringde, fick köplats 179 och info om att det minst skulle ta 25min innan jag fick hjälp. Så försäkringskassan fick hänga med mig en stund. De låg på bordet medans jag läste om elevhälsa, de fick följa med och borsta tänderna, välja kläder för dagen och de fick även äran att följa med in på toa. För jag vill ju inte för allt i världen missa min plats i telefonkön, samtidigt som jag inte kan sätta hela mitt liv på paus bara för att jag hamnade i en telefonkö. 

Efter 45min svarade en dam. Jag fick ställa mina frågor, hon fick förklara flera gånger på olika sätt (jag kände mig lite blåst där ett tag) och vi avslutade med en plan som var precis som jag trodde, innan jag ringde och frågade. Men nu vet jag att planen är rätt, och laglig, och allt det där. 

Så idag tog jag försäkringskassan med mig på toa
föra att  jag vägrar sätta livet på paus
bara för att jag hamnar
i en telefonkö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar