torsdag 30 maj 2013

Torsdag = Bra Mellis



Det är svårt det där med mellis tycker jag. Man hamnar lätt i mackträsket. Idag slog vi på stort och gjorde mellon- och apelsinsallad med grekisk yogurth.  Herr och fick lite mussli till med. Get gick hem vill jag lova.

Nu har jag varit på jobb och lagt schema. I ett nytt system. Hejsanhoppsan. Efter en snabbkurs och lite hejjarrop från kollegor så gick det faktiskt bra. Systemet ville dock inte godkänna mina veton... men det ville chefen som snabbt ordnade till det. Och vet ni vad. Det känns inte allt jobbigt att börja jobba. Jag ser verkligen fram emot det! Det är en av fördelarna med att vara föräldraledig så länge som jag har varit. Jag känner mig klar. Nästa steg blir naturligt, och inget påtvingat. Jag är verkligen lyckligt lottad som får den möjligheten. Att jag sen oroar mig för att jag glömt mer än hälften och att jag kommer missa väsentliga saker hör kanske till. Tur att jag har världens bästa kollegor som kommer stötta upp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar