söndag 12 maj 2013

Söndag = Måndag?


Kära nån vilken lång dag det har varit idag. Det känns som om den aldrig tar slut. Och för att toppa allt så har det känts som måndag då pappa J jobbar.

Det blev bio mitt på dagen. Den var exact 43min lång. Lilla R satt stilla i 41min, sen körde han springleken. Men det gjorde inget. Vi var ehlt ensamma inne
på biografen. Och det var kanske inte så konstigt med tanke på att solen gassade utanför. Herr O klämde en popcorn modell liten under filmen. Lilla R smakade lite, men matatde mest sin mor. Filmen var en typisk barnfilm. Lagom avancerad. Två busiga kaniner med fläckar och prickar.

På eftermiddagen lekte herr O hemma hos kompisar och jag satt i solen en stund när lilla R sov.  Nu kör vi kväll här hemma. Båda pojkarn aär i badkaret och jag försöker vara lite nyttig under tiden. Går sisådär om jag ska vara ärlig. Sen ska det borstas tänder och nattas.

Och sen ska jag äta middag, sushi! Min mamma lyx! Kanske en ansiktsmask med. Och lite nagellack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar